BEAUTY INSPIRATION 06/2017

Data: pt., 15/12/2017 - 09:18 / Tagi: beauty inspiration, biznes, medycyna estetyczna, KOSMTYKA, Spa, MAGAZYN DLA MANAGERA
BEAUTY INSPIRATION 06/2017

Temat wydania: TRUDNY KLIENT

nowości 
6 nowe produkty, urządzenia i rozwiązania do obiektów beauty, spa i medycyny estetycznej
 

biznes 

temat wydania: TRUDNY KLIENT

14 Klient ma zawsze rację – sposoby na niezadowolonych z usług 
18 Co zrobić gdy klientka utrudnia pracę 
22 Klient nie zawsze jest miły – porady managerów 
24 Trzy rodzaje klientów – jak sobie radzić z klientem niedoskonałym 
Felieton Martyny Sokołowskiej, właścicielką Ulala Day Spa.
26 Nie ma trudnych klientów 
Felieton Kaliny Ben Siry, właścicielki sieci Klinik La Perla. 
28 Zgoda klienta na zabieg kosmetyczny – jak przygotować formularz zgody na zabieg 
30 Jak reagować na negatywne komentarze na Facebooku
33 Skuteczna motywacja pracowników 
Felieton Agnieszki Robakiewicz,  manager salonu Ce-Ce Beauty Clinic. 
34 Boty na Facebooku - nowa forma komunikacji z klientami 
38 Wykorzystanie filmów wideo w promocji i marketingu salonu 
42 Wideo idealnym nośnikiem reklamowym 
46 Architektura wnętrz to wizytówka salonu 

wywiad z managerem 

50 Współpraca między gabinetami - świetny sposób na rozszerzenie oferty 
Wywiad z Magdą Ziembą, właścicielką salonu Epilaser Medicine & Beauty. 

medycyna estetyczna 

52 Współpraca z lekarzem medycyny estetycznej 
56 Osocze naprawdę bogatopłytkowe – czyli o skuteczności tego zabiegu
60 STAR WALKER – nowa gwiazda laseroterapii
62 Indywidualnie dobrana kuracja - skuteczna w walce ze zmianami naczyniowymi

kosmetologia 

64 Szkiełko czy oko – aparaturowa diagnostyka kosmetologiczna skóry
68 Aparaturowe badanie skóry 
Zestawienie aparatury do diagnostyki skóry. 
74 Mapa twarzy – poznaj swój stan zdrowia 
76 Najczęstsze problemy skóry 25+ - indywidualny program anti-age dla młodych kobiet 
78 Zastosowanie technik łączonych w zależności od wieku pacjenta 

spa & wellness

81 Cellulit – jak diagnozować, czego unikać, jak łączyć zabiegi
84 Zastosowanie i właściwości olejów w kosmetyce

wiadomości 

86 informacje z branży, wydarzenia, inwestycje, szkolenia

od redakcji 

Kim jest tak naprawdę trudny klient 

Praca z klientami salonu beauty to ogromna satysfakcja. W końcu pomagamy im rozwiązać ich problemy. Niestety jest też druga strona tej relacji. Bywają wszak klienci niezadowoleni, kapryśni, roszczeniowi, awanturujący się. Zazwyczaj, niezależnie od tego, czy ich wzburzenie ma uzasadnienie czy też nie, sprowadzamy ich do wspólnego mianownika nazywając trudnym klientem. Ale kim tak naprawdę jest ten kłopotliwy klient? 

Istnieją dwie teorie. Jedna definiuje zjawisko w ujęciu psychologicznym i mówi, że nie należy etykietować klienta łatką „trudny”. To nie on jest trudny, ale sytuacja, w której się znalazł wywołuje w nim duże emocje, ale nadal pozostaje człowiekiem, takim samym jak my. Z taką definicją można się zgodzić wyłącznie w przypadku kiedy klient rzeczywiście ma uzasadnione uwagi. A te mogą wynikać nie tylko z niewłaściwie wykonanej usługi, ale też na przykład z powodu niepoinformowania klienta o tym, jakie mogą być efekty zabiegu i jakie reakcje mogą wystąpić. 

Drugi typ trudnego klienta, to ten, który z założenia, jeszcze przed wykonaniem zabiegu planuje złożenie reklamacji i będzie domagał się zwrotu pieniędzy, bądź rekompensaty za poniesione przez niego straty. Mimo to paradoksalnie z jego roszczeniami można sobie poradzić w prosty sposób. Wystarczy, aby przed każdą wizytą klient wypełnił formularz zgody na zabieg, w którym zawarte są zapisy zabezpieczające klienta. O tym, jak przygotować taki formularz piszemy w artykule „zgoda klienta na zabieg kosmetyczny”.

Tematyce „trudnego klienta” poświęcamy też cały temat bieżącego wydania. Oddajemy głos ekspertom i praktykom, czyli managerom, którzy dzielą się swoim doświadczeniem w tym względzie. Poszerzamy też nieco utartą definicję trudnego klienta i piszemy o tym, jak pracować z klientami, którzy pouczają jak ma być wykonany zabieg, spóźnialskimi czy też tymi, którzy nie odwołują wizyt. Dodatkowo radzimy też jak reagować na to, kiedy niezadowolony klient wypisuje swoje żale i negatywne opinie na twoim Facebooku. 

Mamy nadzieję, że w treściach, które przygotowaliśmy znajdziecie Państwo praktyczne wskazówki do codziennej pracy. Tradycyjnie już życzymy pożytecznej lektury.

Mariusz Nieścior 
redaktor naczelny 
Beauty Inspiration 

Mogą Cię również zainteresować