SIŁA I EMOCJE

czyli autorytet managera

Data: śr., 25/01/2017 - 10:04 / Tagi: wiedza, biznes, medycyna estetyczna, spa & wellness, KOSMETOLOGIA, wizaż
Okładka - Beauty Inspiration

Z determinacją dąży do osiągania wytyczonych celów. Pracuje ciężko i wytrwale. Jakiekolwiek przeszkody traktuje jak wyzwania. Nie narzeka i nie obarcza winą za swoje niepowodzenia innych, a rozwiązania problemu szuka w sobie. W trudnych sytuacjach wytrwałe trzyma się kursu. Kieruje się dewizą - z każdej sytuacji jest wyjście.

To zespół najważniejszych cech skutecznego managera, które można traktować jako swego rodzaju przepis na sukces. Nie piszę o tym dlatego, bo nasłuchałem się modnych mówców motywacyjnych i ich złotych rad. Nie zmierzam też motywować do „bycia zwycięzcą” i przekonywać, że naprawdę możesz nim być, jeżeli tylko uruchomisz w sobie odpowiednie pokłady. To nie nasza rola. Naszym zadaniem jest obserwacja rynku i analiza zachodzących na nim zmian.

Kierując się naszymi ideami, chciałbym w kontekście najważniejszych cech skutecznego managera zadać pytanie o kondycję autorytetu tej funkcji w rzeczywistości naszej branży. Co to dziś znaczy manager z autorytetem?
Co powoduje, że pracownik nabiera szacunku dla swojego szefa, chce z nim pracować i czuje się dobrze w jego towarzystwie. Odpowiedź w zasadzie jest w pierwszych kilku zdań tego tekstu, czyli jest to zespół cech, które można określić jednym słowem - SIŁA. Niby nic nowego, bo od zarania dziejów na czele plemion, narodów, stał zawsze najsilniejszy i najmądrzejszy osobnik. To dzięki jego strategii, pomysłom i determinacji wygrywane były największe bitwy i konflikty. Tak też jest w naturze. To najsilniejszy osobnik rządzi w stadzie, a stado w jego obecności działa według ustalonej hierarchii i czuje się bezpiecznie. Byłoby jednak pewnym uproszczeniem, jeżeli przyjęlibyśmy, że autorytet managera można budować inspirując się zachowaniami samca alfa dowodzącego np. stadem jeleni. Tym bardziej, że oczekiwania pracowników wobec managera idą w zupełnie innym kierunku.

Pracownicy, szczególnie ci wchodzący obecnie na rynek oczekują od swoich managerów nie tylko siły, ale też EMOCJI. Co konkretnie kryje się za tymi „emocjonalnymi” oczekiwaniami?
Manager, który prócz wszystkich cech składających się na atrybut siły ma też w sobie empatię dla pracownika. Manager, który ma świadomość, że chcąc dziś zbudować autorytet, a jednocześnie prężnie działający zespół, nie może zamykać się w swoim gabinecie i jedynie autokratycznie delegować zadania i weryfikować prawidłowość ich wykonania. Powinien być w indywidualnej relacji z każdym pracownikiem. Musi wspierać, motywować, pomagać uporać się z ograniczeniami, rozmawiać z każdym pracownikiem, dając mu odczuć, że jest ważny i pełni istotną rolę w zespole. To dziś nowa rola managera, której najodpowiedniejszym określeniem jest - bycie coachem dla swojego zespołu. Rola, której można, ale też trzeba się nauczyć.

SIŁA I EMOCJE – to wartości, na których buduje autorytet współczesny manager. Te dwa żywioły, podobnie jak serce i rozum, są najskuteczniejsze tylko wtedy, gdy działają razem.

  • Mariusz Nieścior
  • redaktor naczelny
  • BEAUTY INSPIRATION

 

BEAUTY INSPIRATION
wydanie 6/2016

SPIS TREŚCI 06/2016
BEAUTY INSPIRATION I INDEKS

nowości
8 nowe produkty, urządzenia i rozwiązania do obiektów beauty i spa
wiadomości
16 informacje z branży, wydarzenia, inwestycje, szkolenia

Temat wydania: Jak zatrudniać i wynagradzać w usługach beauty i spa
22 Wynagradzanie i motywowanie pracowników
24 Stanowisko manager - wynagrodzenie, obowiązki, rzeczywistość
26 Pracownik na etacie czy na zlecenie - plusy i minusy form zatrudnienia
28 Nowe kompetencje managera
30 Inwestycja w pracowników - czy to się opłaca? Felieton: Kalina Ben Sira, założycielka i prezes sieci Klinik La Perla
32 Czy chciałabyś u siebie pracować? Felieton: Barbara Pustkowska, właścicielka Salonu Urody Evita
34 Za chwilę święta, czyli czas na maksymalizację zysków
38 Jak nowe technologie pomagają zarządzać zespołem

kosmetologia
40 Kosmetyki naturalne w ofercie salonu beauty
44 Blisko natury - kosmetyki naturalne warte uwagi Zestawienie — 12 propozycji kosmetyków naturalnych
48 Skóra zdehydrowana - jak przywrócić jej zdrowie
50 Nietypowe składniki w kosmetyce - przełomowe odkrycie czy chwyt marketingowy
52 Terapie anti-aging - szansa na spełnienie marzeń o pięknie i zdrowiu
54 Każda część ciała wymaga odrębnego kremu - prawda czy mit
56 Młoda mama w gabinecie
58 Rytuały relaksu

medycyna estetyczna
68 Zawód trycholog - medyczny czy kosmetologiczny?
70 Składniki aktywne w trychologii - czyli jak wybierać preparaty do kuracji
72 Problem wypadania włosów 10 profesjonalnych linii kosmetyków trychologicznych na problem wypadania włosów
75 Trychologia - potwierdzamy fakty, obalamy mity
78 Trychologia to wymagający trening charakteru Rozmowa z Anną Mackojć, właścicielką i założycielką Instytutu Trychologii
80 Technologia plazmowa - pierwsza alternatywa dla chirurgicznej korekty powiek
82 Ablacyjny laser frakcyjny - zabieg na teraz
spa & wellness
84 Urwisy na zabiegach - jak spa i salony dbają o najmłodszych
86 Lodowy masaż - kriostymulacja dla zdrowia i urody

Kliknij na obrazek żeby powiększyć
Mariusz Nieścior

Artykuł sponsorowany