BEAUTY INSPIRATION 02/2017

BEAUTY INSPIRATION 02/2017

Data: pt., 12/05/2017 - 12:51 / Tagi: wiedza, biznes, medycyna estetyczna, SPA&WELLNESS, KOSMETOLOGIA

Media społecznościowe rządzą się swoimi prawami. Choć odpowiedniejsze byłoby tu chyba stwierdzenie, że te prawa nam narzucają. Ich rosnąca ranga w rzeczywistości społecznej, ale też biznesowej sprawiła, że nie możemy być wobec nich obojętni. Bo czy w czasach, kiedy Facebook pełni rolę wyszukiwarki internetowej, a młode pokolenie używa go zamiast Google można sobie wyobrazić salon czy klinikę, które nie miałby fanpage'a na tym portalu? Raczej nie. Mało tego, mamy już przykłady, gdzie np. salon beauty świadomie rezygnuje z własnej witryny internetowej, a obecny jest wyłącznie na Facebooku. Wybierając to rozwiązanie ma on w zasadzie te same funkcjonalności, a dodatkowo może budować relacje z użytkownikami, czego niestety nie mógłby robić na witrynie internetowej.

Słowo relacje jest tu kluczowe dla tak zwanego bycia na Facebooku. To ono rządzi mediami społecznościowymi. Paradoksalnie więc siła Facebooku oparta jest na pierwotnej i naturalnej potrzebie człowieka bycia z drugim człowiekiem, ciekawości i chęci odkrywania drugiej osoby, bycia blisko tych, których lubimy. Inną kwestią jest fakt, iż w wirtualnej rzeczywistości jakość tych relacji ulega ogromnemu spłaszczeniu emocjonalnemu. Jak to ktoś trafnie ujął: „Facebook zbliża nas z tymi, którzy są daleko, a oddala od najbliższych”. Ale abstrahując od jakości relacji w mediach społecznościowych, to mimo wszystko one są tu najważniejsze. To one też stały się wyznacznikiem przy budowaniu strategii obecności biznesów na Facebooku. I wreszcie odnosząc to do naszej branży, to właśnie potrzeba budowania relacji wymusił na salonach beauty i spa nowy sposób reklamowania się w mediach społecznościowych. Tu uwagę użytkownika przykuwa nie oferta menu, ale interesujące treści, z których dowie się on o tym, jak pielęgnować swoją urodę lub jak sobie poradzić z konkretnym defektem urody (strategia budowania pozycji eksperta, specjalisty od urody). Zainteresowanie zyskasz też nie pięknymi zdjęciami wnętrz twojego salonu, a raczej pokazaniu twojego zespołu przy pracy (czytaj: klienci nie przychodzą do ciebie, bo masz ładne ściany, ale dlatego, że masz specjalistów i to miłych specjalistów). Nie zbudujesz też zainteresowania publikując zdjęcia ze stocków, bo ludzie na Facebooku, chcą prawdy, a więc realnych ludzi z ich emocjami (czytaj: twoi klienci chcą oglądać cię i twój zespół nie tylko przy pracy, ale też w codziennych czynnościach, np. świętowaniu wypoczywaniu, itd.).

To tylko kilka przykładów tego, jak budować relacje w mediach społecznościowych i nie traktować jej jak tablicy ogłoszeniowej, co niestety wciąż pokutuje w naszej branży. Więcej w temacie tego numeru KLIENCI Z SOCIAL MEDIÓW. Znajdziecie tam inspirację jak budować relacje z klientami oraz case studies i fachowe, już bardziej techniczne porady dotyczące reklamy na Facebooku.

Mariusz Nieścior

PS. Pisząc o tych wszystkich zasadach budowania relacji w social mediach nie mogę tu występować ex catedra. Poczułem wewnętrzny przymus do zastosowania jednej z zasad budowania relacji. Oto mała próbka przyzwoitego ekshibicjonizmu - zdjęcie redaktora naczelnego przy pracy. Tuż po napisaniu tego wstępniaka.

 

Spis Treści

nowości
8 Nowe produkty, urządzenia i rozwiązania do obiektów beauty i spa

biznes

temat wydania: Klienci z social mediów

jak być i reklamować się na Facebooku i Instagramie

14 Wizerunek Twojego salonu na Facebooku
16 Jak stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku
20 Cztery nowe sposoby promocji na Facebooku
22 Jak efektywnie zarządzać profilami firmowymi w social mediach
26 Jak wykorzystać potencjał Instagrama
30 Jak zwiększyć zysk salonu dzięki Facebookowi
32 Przez Facebooka budujemy pozycje eksperta
Rozmowa z Agnieszką Feifer, właścicielką i manager NEWLOOK’s Institute.
34 Jak pozyskać klientów z kanałów social media
37 Wirtualna recepcja – grafik, który sam się zapełnia
40 Prawne zabezpieczenie salonu na wypadek nieprawidłowego wykonania zabiegu
lub powikłań
42 Marketing przyszłość w branży beauty
Felieton Anny Wydry


DODATATEK SPECJALNY

MAKIJAŻ PERMANETNY 2017

44 Jak wprowadzić makijać permanentny do gabinetu
48 Kto może zarabiać na makijażu permanentnym
Wywiad z Żanetą Stanisławską, redaktor magazynu Forever, członkiem SPCP
USA, właścicielką sieci Broadway Beauty
50 Makijaż permanentny pod specjalnym nadzorem
52 Makijaż permanentny kusi mężczyzn
54 Pigmentologia – nauka o harmonii kolorów
56 Jak wybrać najlepsze urządzenie do makijażu permanentnego
Zestawienie najlepszych urządzeń
62 Bezpieczne pigmenty – harmonia piękna ze zdrowiem
64 W poszukiwaniu odpowiedniego pigmentu (zestawienie)
66 Linergistka – gdzie zdobywać kwalifikacje
prezentacja ofert firm szkoleniowych makijażu permanetnego


kosmetologia

70 Ocena klienta – przed zabiegiem kosmetologicznym, trychologicznym i podologicznym
74 Jak prawidłowo przeprowadzić wywiad kosmetologiczny
78 Makijaż i pielęgnacja, czyli idealna precyzja


medycyna estetyczna

82 Stymuluj, nie protezuj – jak pobudzić skórę do naturalnej regeneracji


spa & wellness

84 Japoński masaż twarzy


wiadomości

86 informacje z branży, wydarzenia, inwestycje, szkolenia