Prawidłowa komunikacja z klientem

VERSUM

Data: pt., 09/09/2016 - 12:31 / Tagi: versum, komunikacja

Systematyczna i dobrze zaplanowana komunikacja z klientem jest niezbędna dla zachowania ciągłości usług oraz budowania lojalności nabywców. To kiedy i w jaki sposób firma przekazuje informacje swoim klientom odzwierciedla jakości jej obsługi.

W salonach i gabinetach komunikacja niestety nie zawsze jest usystematyzowana, a to błąd który kosztuje. Proces ten można jednak łatwo usprawnić. Tym samym oszczędzić sporo czasu, poprawić obsługę klienta oraz zwiększyć przychody.

Automatyczne przypomnienia o wizycie

Przypomnienia pozwalają zredukować liczbę zapomnianych wizyt nawet o 70%. Niestety wiele gabinetów nadal nie kontaktuje się ze swoimi klientami lub robi to indywidualnie, nieregularnie i z różnym skutkiem. Pracownicy poświęcają czas na próby dodzwonienia się albo wysyłanie SMS-ów jeden po drugim. To mało efektywne i niestety kosztowne rozwiązanie, które zdecydowanie warto usprawnić. A rozwiązanie jest proste. Jeśli dane kontaktowe klienta gromadzone są w formie elektronicznej i przechowywane są w odpowiednim systemie dla salonów, SMS z przypomnieniem wysyłany jest automatycznie, regularnie i bez zbędnego angażowania pracowników.

SMS, trafny komunikat

Niemal 100% wiadomości przesyłanych za pomocą telefonu jest otwieranych przez odbiorców. To oznacza, że SMS jest jednym z najskuteczniejszych kanałów komunikacji. Wiadomości tekstowe to idealny sposób, by wysłać klientowi życzenia urodzinowe, podziękowanie za wizytę lub informację o ofercie last minute. Krótkie wiadomości tekstowe sprawdzają się w budowaniu dobrych relacji i sprzedaży ofert specjalnych. Tutaj ponownie warto skorzystać z opcji jakie dają programy dla salonów, gdzie oprócz daty urodzin klienta, znajduje się historia wizyt, czy preferencje zakupowe. Takie informacje umożliwiają przygotowanie spersonalizowanych i trafnych ofert – czyli takich, z których odbiorca z chęcią skorzysta.
WSZYSTKO, CZEGO POTRZEBUJESZ DO ZARZĄDZANIA SALONEM

E-mail, który działa

Wiadomość elektroniczna to w dalszym ciągu efektywny sposób komunikacji, szczególnie że już 50% e-maili odczytywana jest na telefonach. W odróżnieniu od SMS-ów taka informacja może być obszerna i opatrzona atrakcyjną grafiką. To szansa, aby przedstawić klientowi bieżącą ofertę, czy zaprezentować nowe zabiegi. Należy jednak zadbać o regularność kontaktu i systematycznie przypominać o sobie. Dystrybucję wiadomości można zautomatyzować używając właściwego oprogramowania.

Pamiętaj o swoich klientach

Naturalnych powodów do kontaktów z klientem i kanałów komunikacji jest wiele. Ważne, aby utrzymywać stałe relacje i odpowiednio motywować do powrotu. Na wymierne rezultaty nie trzeba długo czekać. Warto wykorzystać nowoczesne rozwiązania jakie oferuje rynek. Odpowiednie oprogramowanie pozwoli usystematyzować komunikację i poprawić jakość obsługi.

Wypróbuj Versum - najczęściej wybierany system na rynku.
www.versum.pl